URL



مدت زمان شارژ برخلاف وعده تسلا؛

چالش جدید تسلا درباره ی سرعت شارژ سایبرتراک

چالش جدید تسلا درباره ی سرعت شارژ سایبرتراک

کوتاه کننده لینک: باتری هایی که تسلا برای خودروی سایبرتراک خود به کار می برد، با چالش مدت زمان شارژ روبرو شده اند و ادعا شده مدت زمان شارژ 80 درصد باتری طولانی تر از بازه ای است که شرکت اعلام نموده است.


به گزارش کوتاه کننده لینک به نقل از گیزموچاینا، عملکرد شارژ خودروی سایبر تراک تسلا با باتری جدید ۴۶۸۰ (که قطر آن ۴۶ و ارتفاع آن ۸۰ میلی متر است) با انتقاداتی روبرو شده است. در وهله نخست نگرانی ها از خودروی مدلY آغاز شد که بعد از به کارگیری باتری ۴۶۸۰، سرعت شارژی آن به میزان قابل توجهی کم شد. بتازگی نیز منحنی شارژ باتری سایبرتراک فاش شده و بنظر می رسد نگرانی ها دراین زمینه را تایید می کند. این امر نشان میدهد احتمالاً مدت زمان شارژ خودروی عظیم تسلا بسیار طولانی خواهد بود. سایبرتراک اولین خودروی تسلا است که در آن از باتری های ۴۶۸۰ استفاده شده و همین مورد در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی به توقف تولید باتری ۴۶۸۰ مدلY در کارخانه گیگافکتوری منجر و دلیل آن اختلال در عملکرد باتری اعلام گردید. داده های اولیه مربوط به شارژ حاکی از مدت زمان طولانی این پروسه است، به طوریکه پر شدن ۸۰ درصد باتری در مدتی طولانی تر از ۲۵ دقیقه ای به انجام می رسد که شرکت بطور رسمی اعلام نموده بود. چالش اصلی نیز ریشه در کاهش سریع قدرت شارژ و در نتیجه طولانی شدن مدت زمان شارژ واقعی و فراتر از انتظارات است. تسلا برای برطرف نمودن شبهات و تکرار احتمالی مشکلات باتری مدلY، «سایبر سل» را معرفی نمود که یک نسخه پیشرفته تر از باتری ۴۶۸۰ است. هرچند شرکت مدعی است تراکم انرژی ۱۰ درصد بالا رفته، اما داده های مخصوص شارژ هزینه دراین زمینه ارائه نشده اند. با این وجود به سبب فقدان یک منحنی شارژ کامل نتیجه قطعی امکان پذیر نیست. بتازگی یک سایبرتراک در محل شارژ مخصوص این خودرو ها در ایستگاه V۳سوپرشارژر دیده شد. مشخص شد که مدت زمان شارژ ۱۴۸ کیلووات در ظرفیت ۳۵ درصد بسیار کمتر از مدلهای دیگر تسلا باسطح قدرت مشابه است. مدت زمان تخمین زده شده برای شارژ ۸۰ درصد باتری به ۳۵ دقیقه بالا رفته است. همین طور یک مالک سایبرتراک پروسه شارژ خودرو را بطور واضح تر اعلام نمود. بگفته وی ۴۰ دقیقه طول می کشد تا ۸۰ درصد باتری خودرو پر شود و قدرت شارژ از ۲۵۰ کیلووات در ۲۰ درصد به ۱۵۰ کیلوات در ۴۰ درصد کاهش پیدا می کند. هنگام شارژ نیز بین ۶۵تا۸۵ درصد قدرت شارژ حدود ۸۰ کیلووات است. البته تسلا بطور عمدی عملکرد شارژ را بطور نرم افزاری محدود کرد تا داده های خاصی برای ارزیابی و بهبود عملکرد طولانی مدت باتری فراهم آورد.

1402/10/12
09:06:20
5.0 / 5
355
تگهای خبر: تولید , شركت , نرم افزار , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان gph در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک