تولید بار اول قطار مترویی پنچ واگنه در استان اصفهان
کوتاه کننده لینک: جزئیات پروژه تولید بار اول یک رام قطار مترویی پنج واگنه برق بالاسری برای کلانشهر اصفهان در جلسه ای با حضور معاون علمی رییس جمهور بررسی گردید.
به گزارش کوتاه کننده لینک به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ماده ۵۴ برنامه ششم توسعه، معاونت علمی، وزارت صمت و... را مکلف کرده است که تا آخر سال ۱۴۰۰ به میزان ۸۵ درصد دانش طراحی واگن را بومی سازی کند.
در این راستا، باتوجه به منابع مالی معاونت و صندوق نوآوری و شکوفایی پروژه مترو تهران با موفقیت اجرائی شد. با اجرای این پروژه شبکه شرکت های دانش بنیان ریلی تشکیل شد.
با به عاقبت رسیدن این پروژه، زمینه سرریز فناوری های داخلی سازی شده در توسعه سایر فناوری های ریلی و تامین نیاز کشور بوجود آمد.
با توجه به رسالت ملی معاونت، تولید بار اول مترو پنج واگنه برای سایر استانها در دستور کار قرار گرفت و مجوز ترک تشریفات تولید بار اول برای مترو اصفهان صادر شد و شبکه شرکت های دانش بنیان ریلی با سرپرستی گروه مپنا برای ساخت این مترو برگزیده شد و در جلسه مذکور چند و چون قرارداد بار اول این متروی پنج واگنه با مپنا، مترو اصفهان و معاونت به بحث گذاشته شد.
با توجه به تجربیات شرکت مترو و ایرادات محصول خارجی مورد استفاده در مترو اصفهان، مقرر شده این قطار از نظر کیفی و فنی محصولی با کیفیت تر باشد و مشکلات محصولات خارجی نیز با تاکید بر دانش مهندسی و توانمندی داخلی رفع گردد.
گفتنی است، کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه شرکت های دانش بنیان برای مشارکت و حضور در مناقصات دولتی، ترک تشریفات قوانین و مقررات عقد قرارداد و برگزاری مناقصات به راه افتاده است.
بر اساس این تسهیل، اگر شرکتها بتوانند محصول مورد نظر را با کمترین حجم اقتصادی و با کمترین فاصله فناورانه نسبت به نمونه خارجی تولید کنند می توانند از مزایای این کارگروه بهره مند شوند. هدف از این کارگروه تولید یک کالا نیست بلکه هدف نهایی آن ایجاد یک بنگاه توانمند برای ساخت تجاری محصولات فناورانه است.
منبع: كوتاه كننده لینك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان gph در مورد این مطلب