URL



کارزار خودرو های برقی و هیبریدی در نمایشگاه اتومبیل شانگهای

کارزار خودرو های برقی و هیبریدی در نمایشگاه اتومبیل شانگهای

کوتاه کننده لینک: بالاتر از 70 خودروساز چینی و بین المللی بالاتر از 100 مدل وسیله نقلیه جدید یا تجدید شده را هفته جاری در نمایشگاه اتومبیل شانگهای نمایش می دهند.


به گزارش کوتاه کننده لینک به نقل از رویترز، این امر رقابت شدیدی که حالا در بازار خودرو های برقی و هیبریدی وجود دارد را تشدید می کند. پیش بینی می شود برندهای پرفروش چینی مانند BYD و جیلی در این نمایشگاه که از ۲۳ آوریل تا دو می (۲ تا ۱۲ اردیبهشت) برگزار می شود، حضور پررنگی داشته باشند و از طرف دیگر خودروسازان خارجی مانند فولکس واگن، نیسان، تویوتا و کادیلاک(متعلق به جنرال موتورز) نیز توجهات را به خود جلب کنند. درحالیکه کارزار یک ساله افزایش قیمت مصرف کننده کالاها در چین ادامه پیدا می کند، خاصیت های خودران وسایل نقلیه به جبهه جدیدی برای فروش خودرو و دستیابی به سود تبدیل گشته اند. اما برنامه خودروسازان برای معرفی نسل جدید سیستم های کمک راننده در نمایشگاه اتومبیل شانگهای به سبب کوشش های دولت چین برای روبرو شدن با ادعاهای بازاریابی با چالش روبرو شده است. دولت چین بعد از یک تصادف مرگبار خودروی شیائومی SU۷ در ماه مارس ۲۰۲۵ میلادی، اعلام نمود خودروسازان اجازه ندارند از عبارت های رانندگی هوشمند و رانندگی خودران برای تبلیغ خاصیت های مختلف سیستم کمک راننده بهره گیرند. بدین سان قوانین مربوط به پیشرفت چنین فناوری هایی را مشکل تر می کند. در تصادف مذکور بعد از آنکه راننده یک خودروی سدان اسپرت اهتمام کرده بود کنترل خودرو را بجای سیستم کمک راننده برعهده گیرد، وسیله نقلیه با یک ستون سیمانی برخورد کرد و آتش گرفت که در نتیجه آن سه نفر کشته شدند. اما درکنار چالش های رگولاتوری، صنعت جدید «وسایل نقلیه مبتنی بر انرژی نوین» چین همچون خودرو های تمام برقی و طیف وسیعی از خودرو های بنزینی-برقی با افزایش فروش محصولات روبرو است. وسایل نقلیه برق حالا بالاتر از نصف خودرو های فروشی دست اول در چین را می سازند که این میزان بسیار بالاتر از سهم خودرو های برقی از بازار آمریکا، اروپا و تقریباً بقیه بازارهای جهانی است. حدود ۱۲ مدل جدید در نمایشگاه شانگهای رونمایی می شود که قیمت آنها با مدل Y تسلا قابل مقایسه است و همین مورد احتمالاً چالش های تسلا در چین و جهان را بیشتر می کند. در این اواخر سهم تسلا از بازار چین بطور مداوم درحال کاهش است به طوریکه از ۱۵ درصد در ۲۰۲۰ به ۹ درصد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی کم شده و از طرف دیگر فروش جهانی سالانه این خودروساز آمریکایی برای اولین بار در سال قبل کم شد. بعد از حمایت ایلان ماسک مدیر ارشد اجرائی تسلا از کمپین انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روندهای نزولی مذکور در اروپا و آمریکا شدید تر شد.


منبع:

1404/02/02
10:06:04
5.0 / 5
5
تگهای خبر: سیستم , صنعت , فناوری , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان gph در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
کوتاه کننده لینک

جدیدترین ها

کوتاه کننده لینک